Werk moet lonen, misdaad niet.

Ons VVD-verhaal

Wij willen allemaal dat alle mensen die gewoon hun best doen in Nederland een vrij, veilig en welvarend leven kunnen leiden.

Maar veel mensen hebben dat gevoel nu niet. Hardwerkende mensen maken zich zorgen over hun portemonnee. Zij voelen zich onzeker over hun financiële toekomst. Op straat voelt het te vaak onveilig. En ook de dreiging om Nederland heen, vanuit Rusland en China, neemt toe.

Daarom is het nu nodig dat we voorkomen dat hardwerkende mensen door het ijs zakken. Door ervoor te zorgen dat de energieprijzen niet verder stijgen. Door zuinig om te gaan met belastinggeld, want op dit moment de belastingen verhogen is het slechtste wat de overheid kan doen.

Onze veiligheid is niet vanzelfsprekend en niet vrijblijvend. We doen alles wat nodig is om onze misdaadbestrijders te helpen, zodat zij de georganiseerde misdaad kunnen verslaan. In een roerige wereld moeten we er bovendien alles doen aan doen om snel minder afhankelijk te worden van landen als Rusland en China.

Zodat hardwerkende Nederlanders zekerheid terugkrijgen en voelen dat de politiek er voor hen is. Zodat we het hier veilig en stabiel houden.

Wat wil de VVD?

Portemonnee

• Minder belasting betalen als je fulltime werkt
  • Minder belasting betalen op je spaargeld
  • Belastingverlaging voor middeninkomens
  • Kernenergie zodat we een betaalbare en betrouwbare energievoorziening hebben
  • De energierekening betaalbaar houden

• Georganiseerde criminaliteit hard aanpakken
  • Zwaar gevangenisregime voor zware criminelen
  • Hogere straffen voor geweld tegen agenten en ambulancemedewerkers
  • Meer afpakken van crimineel geld
  • Overlastgevers harder aanpakken

Bekijk al onze standpunten: klik hier en hier.