Inloggen Lid worden

Aukje de Vries: Agenda voor werkend Nederland nodig

2 oktober 2024

Er zijn te veel hardwerkende Nederlanders die niet of moeilijk kunnen rondkomen. De energiekosten nemen toe, boodschappen worden duurder en steeds meer mensen vragen zich af of ze aan het eind van de maand hun rekeningen nog kunnen betalen.

Tweede Kamerlid Aukje de Vries pleitte daarom tijdens de financiële beschouwingen voor een agenda voor werkend Nederland. In het hoofdlijnenakkoord hebben we al veel bereikt, zoals lastenverlichting voor middeninkomens en het verlengen van de accijnsverlaging op brandstof. Maar we zijn er nog niet. De VVD wil dat het kabinet zich nog meer richt op de werkende Nederlanders.

Werken moet lonen, het is namelijk niet uit te leggen dat een extra werkdag soms nauwelijks iets oplevert. Daarom zijn er aanpassingen nodig in belasting- en toeslagenstelsel, zodat werken gaat lonen én meer werken meer loont.

Daarnaast benadrukte Aukje de Vries het belang van ondernemers voor de Nederlandse economie. Ondernemers moeten de ruimte krijgen om te ondernemen. Het kabinet zet hier al goede stappen door, veel lastenverzwaringen terug te draaien, maar dit verdient blijvende aandacht. Want ondernemers worden door te veel partijen gezien als een pinautomaat om financiële tegenvallers van de overheid op te vangen. Daarnaast moeten verstikkende regels worden aangepakt, zodat ondernemers minder tijd kwijt zijn aan administratie en meer tijd kunnen besteden aan hun bedrijf.

De VVD wil dat de politiek de komende tijd gaat leveren, zodat hard werken wordt beloond en ondernemers de vrijheid krijgen om te ondernemen.

Confidental Infomation