pijler-image
Nederland moet Nederland blijven.

Als Nederland niet zou bestaan, dan zouden we het uitvinden. Bijna nergens is het leven zo goed als in ons land. We horen bij de gelukkigste mensen ter wereld. Als we de politie nodig hebben, staat de agent voor ons klaar. Als we ziek zijn, worden we geholpen door de beste artsen. Onze kinderen zitten op een fijne school. Nederland is niet perfect. Maar we mogen ontzettend trots zijn op het land dat we samen hebben opgebouwd.

Bijzonder
In Nederland denken en zeggen we wat we willen. Dat vinden we heel gewoon. Net zoals we het heel gewoon vinden dat vrouwen gelijke rechten hebben, dat homo’s kunnen trouwen, dat je zelf bepaalt of je gelovig bent en dat degene die het hardst schreeuwt niet altijd gelijk heeft. Wij vinden die dingen gewoon. Maar als je naar de rest van de wereld kijkt, zijn ze heel bijzonder. Het zijn de overtuigingen die Nederland maken tot het mooie land dat het is.

Optimisme
Wij willen daarom dat Nederland Nederland blijft. Dat is niet vanzelfsprekend. Terroristen hebben als doel onze maatschappij te vernietigen. Zij zaaien angst. En van die angst maken anderen weer misbruik. Zij zorgen voor haat en verdeeldheid. Wij laten dat allemaal niet gebeuren. Wij staan voor miljoenen koppige en optimistische Nederlanders. Samen beschermen wij het mooie land dat wij zijn.

• This field is for validation purposes and should be left unchanged.

De basis verder versterken.
Nederland veilig houden.
Zonder veiligheid kun je niet echt vrij zijn.
toon meer pijlers >
Zuinig zijn op onze democratie.
ons standpunt over Binnenlandse veiligheid
Van veiligheid heb je nooit genoeg.
ons standpunt over Defensie
Zonder veiligheid is er ook geen vrijheid.
ons standpunt over Participatiesamenleving
Het had ook gewoon "Nederland" kunnen heten.
toon meer standpunten >
ons standpunt over Straaljagers
De F-35 is de straaljager van de toekomst.
ons standpunt over Veteranen
Wij willen dat alle veteranen de weg naar goede zorg vinden.
toon meer mensen >
toon meer nieuws >
Help ons knokken voor een mooier Nederland.
In gesprek met onze Kamerleden? Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan