profile-avatar
Sander Dekker
Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Tijdens zijn studie doet Sander Dekker onderzoek op het terrein van politie en justitie. Hij werkt voor het Crisis Onderzoek Team (COT) bij het opzetten en verzorgen van onderzoek, opleidingen en trainingen op het gebied van rampenbestrijding en crisismanagement, en hij is staflid van de commissie Evaluatie Opsporingsmethoden van de Tweede Kamer.

Na zijn studie werkt Sander Dekker tot 2006 als onderzoeker en als docent bestuurskunde aan de Universiteit Leiden. In 2001 is hij visiting researcher bij het Centre for European Politics, Economics and Society van de Universiteit van Oxford.

Sander Dekker zit van 2003 tot 2006 voor de VVD in de Haagse gemeenteraad. Van 2006 tot 2010 is hij wethouder Onderwijs, Jeugd en Sport in Den Haag. Tot aan zijn benoeming tot staatssecretaris is hij wethouder van Financiën en Stadsbeheer.

De heer drs. S. Dekker is op 5 november 2012 benoemd tot staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in het kabinet-Rutte-Asscher.

Volg Sander
Download CV

Het allerbeste onderwijs voor iedereen.
ons standpunt over Aansluiting onderwijs op de arbeidsmarkt
Onze kinderen moeten worden opgeleid voor een baan, niet voor een hobby.
ons standpunt over Basisscholen en voortgezet onderwijs
Talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen.
ons standpunt over Passend onderwijs
Ieder kind verdient het onderwijs dat hij of zij nodig heeft.
Help ons te knokken voor beter onderwijs.
Praat mee over onderwijs. Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan