profile-avatar
Edith Schippers
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Edith Schippers wordt in 1993 persoonlijk medewerker van VVD-Tweede Kamerlid Dees. Van 1994 tot 1997 is ze beleidsmedewerker volksgezondheid, welzijn en sport bij de VVD-fractie in de Tweede Kamer. Schippers vervolgt haar loopbaan in 1997 bij het VNO-NCW. Tot 2001 is ze daar secretaris volksgezondheid en arbeidsmarkt, en (tot 2003) secretaris ruimtelijke ordening.

Op 3 juni 2003 wordt Edith Schippers voor de VVD lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Ze is woordvoerster voor volksgezondheid. Vanaf maart 2006 is ze tevens vicefractievoorzitter. Van juni 2009 tot september 2010 is ze lid van de onderzoekscommissie financieel stelsel, de commisie-De Wit. Edith Schippers wordt op 14 oktober 2010 benoemd tot minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in het kabinet-Rutte-Verhagen. Op 5 november 2012 is Edith Schippers benoemd tot minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in het kabinet-Rutte-Asscher.

Download CV

De allerbeste zorg.
Onze ouderen verdienen de allerbeste zorg.
ons standpunt over Zorgpremie
Zorg moet betaalbaar blijven.
ons standpunt over Langdurige zorg
Wij willen dat iedereen op de beste zorg kan rekenen.
ons standpunt over Zorgverzekering
Toegang tot de beste zorg.
ons standpunt over Mantelzorg
Mantelzorgers zijn ontzettend waardevol.
ons standpunt over Jeugdzorg
Doelgericht en betrokken.
Wil jij met ons in gesprek over zorg? Kom bij ons langs.
Praat mee over zorg, kom naar de Tweede Kamer.
meld je aan