profile-avatar
Stef Blok
Minister voor Wonen en Rijksdienst

Stef Blok begint zijn loopbaan als stagiair bij de Société Générale in Parijs (1987-1988) en als management trainee bij ABN-Amro (1988-1989). Tot zijn lidmaatschap van de Tweede Kamer in 1998 bekleedt hij verschillende functies bij ABN-Amro: Hij is van 1989 tot 1991 directeur van het kantoor ABN-Amro in Nieuwkoop. In 1992 wordt hij senior beleidsmedewerker kredieten bij ABN-Amro en vervolgens kredietanalist-secretaris bij het Concern Krediet College. Van 1996 tot 1998 is hij vice-president Corporate Banking van ABN-Amro. Van 25 augustus 1998 tot 23 mei 2002 en van 3 september 2002 tot aan zijn huidige ministerschap is hij Tweede Kamerlid voor de VVD. Daarnaast is hij vanaf oktober 2010 ook fractievoorzitter van de VVD. Hij houdt zich in de Tweede Kamer vooral bezig met financiën, economische zaken, sociale zaken en rijksuitgaven. Van december 2002 tot september 2004 is hij voorzitter van de Tijdelijke Commissie Onderzoek Integratiebeleid. Drs. S.A. Blok is op 5 november 2012 benoemd tot minister voor Wonen en Rijksdienst in het kabinet Rutte-Asscher.

Volg Stef
Download CV

Wonen waar je je thuis voelt.
ons standpunt over Scheefwonen
Wachtlijsten verkorten door scheefwonen tegen te gaan.
ons standpunt over Hypotheken
Makkelijker een hypotheek voor starters en zzp'ers.
ons standpunt over Huisjesmelkers
Iedereen moet veilig kunnen wonen.
Help ons te knokken voor beter wonen.
Praat mee over wonen in Nederland. Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan