Senior Marketeer

De VVD is zich aan het ontwikkelen van een “klassieke” politieke partij naar een netwerkorganisatie, waar liberalen, mensen die wat van hun leven en hun omgeving willen maken zich thuis voelen. Ondernemend en positief zijn kernwaarden die daar bij passen. Om de VVD “nieuwe stijl” te helpen vormgeven zijn we op zoek naar een stevige hands-on marketeer met visie. Een marketeer die de VVD helpt bij het verder vormgeven, intensiveren en structureren van het contact met de meer dan twee miljoen mensen die bij de afgelopen verkiezingen op de VVD hebben gestemd. Naast morele en inhoudelijke steun hoort daarbij nadrukkelijk het realiseren van financiële steun van deze groep, zodat de VVD kan blijven werken aan een liberaler Nederland.

Wat houdt de functie in?
Als Senior Marketeer vervul je binnen de VVD een belangrijke voortrekkersrol in het ontwikkelen van een fondsenwervende strategie. Je hebt een duidelijke, inspirerende en aanstekende visie, die je weet te koppelen aan een gedegen strategie en hands-on implementatie (“you make it happen”). Het is een uitdagende functie in een organisatie die start met fondsenwerving op de particuliere markt, in een context waarin dit soort activiteiten relatief nieuw zijn. Dat vraagt ondernemerschap maar ook sensitiviteit, omdat marketing voor een politieke partij écht anders is.

Je bent verantwoordelijk voor de werving van nieuwe leden, donateurs en giftgevers. Je hebt een scherp oog voor ontwikkelingen en trends en vertaalt deze (praktisch) naar kansen.

Je ontwikkelt marketingactiviteiten en bewaakt de voortgang en de realisatie van de gestelde doelen. Ook budgetbewaking en managementrapportages horen hierbij. Tevens evalueer en analyseer je de resultaten van de marketingactiviteiten en vertaal je deze naar nieuwe initiatieven.

Je bent werkzaam op het Algemeen Secretariaat van de VVD. Dit is het organisatorisch en administratief centrum van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Het secretariaat, dat gevestigd is in het Thorbeckehuis te Den Haag, bestaat uit ongeveer 30 medewerkers die het Hoofdbestuur en de partij dagelijks ondersteunen bij taken op het gebied van Verenigingszaken, Communicatie, Opleiding & Training en Control.

Je valt in deze functie onder het cluster Communicatie & Campagne VVD. Voor de verdere ontwikkeling van fondsenwervende activiteiten is een klankbordgroep beschikbaar van ervaren fondsenwervers, die in het dagelijks leven elders werkzaam zijn. Zij adviseren de senior marketeer van advies en stellen hun netwerk en expertise ter beschikking. Verwacht wordt dat je zelf ook over een netwerk beschikt dat mobiliseerbaar is. Je weet de weg!

Wat verwachten wij?
• HBO+/WO werk- en denkniveau. Marketing kennis op NIMA-B of C niveau.
• Aantoonbare Direct Marketing-ervaring, met meerdere kanalen (DM, TM, DD, enz.), bij voorkeur vanuit fondsenwervende optiek.
• Meer dan 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur opgedaan bij een succesvol fondsenwervend goed doel, een maatschappelijke/culturele organisatie een innovatieve ledenorganisatie of een DM-bureau.
• Een onderzoekende en ondernemende mentaliteit.
• Je kunt op basis van ervaring en “gut-feeling” feilloos de potentie van acties bepalen en vertaalt marktinzichten naar nieuwe succesvolle proposities en resultaten.
• Je hebt kennis van en ervaring met het werven van nieuwe klanten/leden/donateurs.
• Je beschikt over een extraverte persoonlijkheid, naar buiten gericht.
• Je beschikt over presentatie en debat ervaring.
• Cijfermatig inzicht, analytisch vermogen, resultaatgerichtheid en een vlotte pen spreken voor zich. Net als interesse in politiek, maatschappelijke issues en campagnes.
• Je hebt vanzelfsprekend een liberale inborst en bij voorkeur ben je ook (actief) lid van de VVD.

Wat bieden wij?
Een inspirerende werkomgeving met een zeer open cultuur waar je echt het verschil kunt maken. Het salaris wordt, afhankelijk van opleiding en ervaring, ingeschaald in schaal BBRA 12. Het betreft een fulltime dienstverband, met een tijdelijke aanstelling voor de duur van 1 jaar (met de intentie om dit bij goede resultaten om te zetten in een vast dienstverband).

Geïnteresseerd?
Laat ons weten wat jouw motivatie is om deze functie te vervullen. Stuur daarbij ook je cv mee. Je kunt je sollicitatie richten aan Bas Erlings, hoofd van het cluster communicatie: b.erlings@vvd.nl.

Help ons Nederland te verbeteren.
In gesprek met onze Kamerleden? Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan
Meedoen met de VVD?