Stagiair VVD Bestuurdersvereniging

De VVD is op dit moment de grootste politieke partij van Nederland. Iedere dag werken wij hard aan een vrijer, veiliger en welvarender Nederland.

Algemeen Secretariaat
Het Algemeen Secretariaat in Den Haag is de motor van de VVD. Er werken ongeveer 30 mensen die ervoor zorgen dat onze politici hun tijd volledig kunnen besteden aan het verbeteren van Nederland.

Het Algemeen Secretariaat organiseert bijvoorbeeld de jaarlijkse landelijke congressen en de verkiezingscampagnes, ondersteunt alle vrijwilligers van de VVD en leidt onze toekomstige politici op.

De VVD-Bestuurdersvereniging
De VVD-Bestuurdersvereniging is in 1946 opgericht als ontmoetingspunt voor en van liberale gemeente- en provinciebestuurders. Inmiddels heeft de vereniging ruim 3100 leden en zijn alle gekozen en benoemde politici en bestuurders namens de VVD lid.

De VVD-Bestuurdersvereniging is uitgegroeid tot een ondersteunend apparaat voor haar leden en tot een platform voor kennisuitwisseling en discussie. Deze taak wordt vervuld door het organiseren van bijeenkomsten over politieke actuele onderwerpen, trainingen voor bestuurders, netwerkbijeenkomst en congressen. Tevens voorzien we de bestuurders van informatie middels de website, een vakblad (Liberaal Bestuur) en de Community en zijn wij altijd bereikbaar voor onze leden.

De VVD-Bestuurdersvereniging is onderdeel van het cluster verenigingszaken.

Wie ben jij?
Je bent geïnteresseerd in de politiek en je kunt je vinden in de liberale beginselen van de VVD;
Je bent bij voorkeur student met een HBO- of academische opleiding met een juridische of bestuurskundige achtergrond;
Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
Je hebt kennis van MS Office;
Je bent creatief, zelfstandig, resultaatgericht, hulpvaardig en accuraat;
Je bent flexibel qua werktijden.

Wat ga je doen?
Als stagiair(e) van de VVD-Bestuurdersvereniging werk je mee aan diverse projecten en activiteiten. Denk hierbij aan de telefonische en schriftelijke ondersteuning en advisering van leden en bestuurders in het land. Daarnaast help je mee met de organisatie van het najaarscongres van de VVD-Bestuurdersvereniging. Tevens biedt de stage de ruimte om onderzoek te doen naar een politiek actueel onderwerp met betrekking tot het binnenlands bestuur.

Bereid je voor op een afwisselende en veelzijdige meewerkstage. Wat je precies gaat doen kan elke dag anders zijn.

Wat haal jij uit je stage?
Bij de VVD ga je hard werken. Niet alleen aan een beter Nederland maar ook aan jezelf. Je werkt in een jong team in een gezellige en uitzagende omgeving. Daarnaast heb je natuurlijk de kans om een heel interessant netwerk op te bouwen. Je gaat 32 uur per week aan de slag en je krijgt een stagevergoeding van €300 per maand. Er is geen reiskostenvergoeding.

Enthousiast?
Wil je bij ons aan de slag? Stuur dan je motivatie en CV naar n.mol@vvd.nl. Als je nog vragen hebt kun je hier ook terecht.

Help ons Nederland te verbeteren.
In gesprek met onze Kamerleden? Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan
Meedoen met de VVD?